Diller

ARDEB'LERDE E-İMZA DÖNEMİ BAŞLADI

Proje başvuru süreçlerinin hızlandırılması, daha güvenli yapılabilmesi ve proje başvurularında basılı kopya belge alınmaması amacıyla, Araştırma Destek Programları Başkanlığı (ARDEB) tarafından yürütülmekte olan programlar kapsamında opsiyonlu olarak başlatılan, 01/06/2018 tarihli duyurumuzda 1 Ocak 2019 tarihinden itibaren zorunlu olacağı belirtilen elektronik imza (e-imza) uygulamasına, 7 Ocak 2019 tarihi itibari ile geçilecektir. Bu tarihten itibaren yapılacak başvurularda basılı kopya belgelerin gönderilmesi süreci tamamen ortadan kalkacak ve sadece e-imzayla başvuru yapılabilecektir.

ARDEB programlarına başvuru yapabilmek için;

  • Proje ekibinde yer alan kişilerin ve tüm yürütücü/katılımcı kurum/kuruluş yetkililerinin Nitelikli Elektronik Sertifikaya (NES) sahip olmaları,
  • Kurum/kuruluş yetkililerinin başvuru sisteminde doğru bir şekilde kayıtlı olduğundan emin olunması ve sistemde yer almayan kurum/kuruluş yetkililerinin sistem üzerinden yetki tanımlarını yapmalarının sağlanması,
  • Sertifikaların kullanılabilmesi için bilgisayarlara gerekli yazılımların yüklenmesi ve donanımların (kart okuyucu, kart) temin edilerek kurulması,
  • Tüm bu işlemlerin ardından, sistemin test edilmesi ve doğru çalıştığından emin olunması gerekmektedir.